Monday, May 12, 2008

I am stronger than be4..

Sebelum ni...
I always cry...alone...not infront my mum, my hubby, or sesiapa saja..
I always pretend to be strong infront of people..
but the reality is...i am fragile...mudah pecah, hancur berkecai...

Sebelum ni...
Macam2 dugaan dan cabaran hidup telah di tempuhi...
masa single, dah kawen even lepas dah bergelar mama...
dugaan yg dtg tu,
bukan makin lama makn simple..
tapi makin lama makin complex..
cuma yg berbeza..
dulu ada ramai kawan..
yg setia bersama..
memberi semangat..
tapi itu cuma sementara..
sampai bila kawan akan setia bersama..
sampai masanya kawan akan pergi juga..
meneruskan hidup masing2..

pada masa ini..
kita masih ada keluarga..
yg sepatutnya bersama selamanya...
sama merintih, sama menangis..
tapi mereka juga manusia biasa..
ada masa mereka juga tak bisa memenuhi permintaan..
tak sempat memberi sokongan..
pada ketika ini..
rasa lonely tu selalu dtg menghampiri..
walaupon di tengah2 kebisingan hari..
rasa sunyi dan tiada tempat bergantung itu pasti..

pada ketika itulah..
kita sedar...
kita perlu kuat..
kita tidak boleh mengharap..
kerana manusia itu adalah manusia..
budi itu dibawa mati bukan utk dibalas..
mengharap balasan dari manusia..
kita takkan pernah puas..

dan akhirnya kita mencari Allah..
hanya dengan kasih sayang
Ar rahman & Ar rahim Allah..
buat kita jadi kuat..
hanya balasan dari Allah buat kita jadi puas..

dan kini
rasa lebih kuat..
rasa lebih tenang..
kerana kasih sayang Allah itu ada di mana2..
tidak perlu meminta ihsan manusia..

TQ Allah...

2 comments:

dLyn aZmi said...

aku rase mende yang sama... skang aku dlm thp down sgt2....aku xtau.. aku xde kekuatan nk truskan sume ni.. aku penat... aku rs mls nk wat phd.. makin lama aku rase ni bkn ape yg aku nak.. n aku xtau ape yg aku nak... mende2 yg wat aku hepi b4 this satu2 dh ilang.. aku dh xde mood nk menulis.. kdg2 rase mende tu sume lak jd racun pd aku....

suhana said...

wahidah..selamat berjuang! untuk ko dan juga aku sbnrnya..besalah, hidup mmg camni, sentiasa akn ada dugaan, barulah btul namanya hamba kepada Maha Pencipta..

lin, tengah serabut dgn byk benda ek..its ok. kadang tu mmg rasa penat dengan perjuangan tapi takpe..i know u can do it..tetap semangat lin!