Monday, April 27, 2009

Menu Diet - day 3

Sabtu dan Ahad takde masalah..di rumah ada banyak choice utk aku makan..kalo rasa lapar sangat, habis2 akan ku bancuh secawan milo kosong tanpa gula..akan kucubit juga isi ikan yg tak berminyak..atau akan ku sudu jua sesudu mihun goreng sebb teringin sangat (ye arr..masak breakfast terliurr je lepas hidang).

masalah mula timbul bila muncul Isnin.

takkan di kantin nak beli sesudu nasik/bihun..kelakar la tu..

lalu aku hanya mengunyah:

breakfast:
1-teh o limau kurang manis - suam
2-kueh 2 ketul yg tak bersantan dan masak secara kukus.

snacks:
1-air masak
2-buah epal fuji sebiji

lunch:
1-wholemeal bread & tuna in water.
2- milo kosong tanpa gula dan cairr

dinner:
1-balik umah, masak sup sayur..habis semangkuk I makan.
2-air teh o tanpa gula

tu lah menu ku di hari Isnin.

oat belum beli lagi..hari ni beli..

sape2 ade idea nak kasi menu diet sihat kat I dialu2 kan ye..kawan2 tq so much for your support..luv u all..doakan usaha ku ini consistent dan terus comited hingga berjaya turun ke 45 kg sebelum raya puasa...gambar slim melim akan menyusul...aminnnn

9 comments:

HEMY said...

firstttt!!!!

eh..tp mmg sll first pn..kena bg adiah ni Dr..ehehe

Mkn byk kali..tp skit2 ek...oooo

izah said...

Jeles nyer nak join leh tak... nak slim gak nih...selalu diet hangat-hangat taik ayam jer...
Cam mana nak diet bila tak makan hubby selalu bising suh teman dia makan...letih...

:: HUSNA :: said...

nk slim jgk... tp ssh nk displinkn dirila... hihi..

wahida said...

anul,

kawen nanti saya kasi hadiah yek..heheheh.

izah,
sama lah masalah kite tu..last2 saya pi labur duit kat satu slimming program tu hah..baru leh disiplin, hubby pon terpaksa sokong sebb dah bayar. now, i temankan die makan tapi tak mkn nasi..makanla sup sayur.

husna,
kene beli satu baju saiz kecik yg menarik..gantung & pandang hari2.

yushida03 said...

wow. teruskan usaha murni anda itu..

husna? mcm nama anak aku la pulak.. huhuhuuu

amyza said...

terus kan usaha anda..semoga berjaya..tak boleh jadi nie..aku pon nak slim gak nie...

wahida said...

yushida03,
tokse join ko?

amyzah,
ko dah kering dah..cukup..main jauh2..kasi aku pulak slim..hah..dulu aku kurus..ko berisi..now ko kurus aku plak berisi..hehehe..kalo bukan sebb ko aku tak gi KS tau.

dLyn aZmi said...

ko series nk diet balik mcm dulu ke? hmmmm..
try la jd vegetarian... masak healthy vegetarian food....u'll be surprised how good it's gonna be..
dulu aku 3 minggu dok ngan member vegetarian.. diye masak ari2.. layan beb :)

wahida said...

dlin,
ape tak seriusnye akud ah bayar dekat 5k nak slim punye pasal..aku banyak makan sup sayur utk kurus tapi utk totally vegetarian tak digalakkan la pulok sebb nanti kurus menggeleber esp. part2 penting upss..sebb kan sumber2 protein banyak dalam telur, daging putih & susu..