Wednesday, February 4, 2009

Aksi lucah siri ke 2..

Saya dah maafkan dia setelah saya mengeluarkan semua ketidakpuasan hati saya malam tadi..die telah dibasuh dengan dettol walaupon bukan dengan klorox..kenapa bukan dengan klorox atau terus sahaja dengan minyak api dan bakar terus?

Kerana dia adalah manusia yang menjaga anak saya bagai anak sendiri, menjaga rumah saya dan harta benda saya dengan baik..tidak membenarkan manusia asing masuk kerumah, memberi makan dan mencuci popo anak saya..membersihkan rumah tak perlu di suruh, menanam sayur2 di belakang rumah sehingga hutan bertukar jadi kebun sayur..dan kerana dia tak pernah mencuri walaupon seposen (duit kat rumag bertabur2 saya letak tapi memang tak hilang)..

sapa dia? sape lagi takyah la sebut..saya menangis malam tadi kerana kemarahan tahap gaban..kerana kemarahan tak dapat dikeluarkan secara maksima (kemarahan tahap maksima tu rasa nak je melempang muka nya)..semua basuhan dettol saya padanya semalam sangat bertapis demi menjaga keselamatan anak yg bakal ditinggalkan tatkala saya keuar mencari nafkah. memang kalau ikut nak je amik kain bajunya campak kat luar suh balik rumah agent!! tapi saya kenangkan semual jasa dan kebaikannya..cuma satu je kelemahannya: tak tahu jaga adab & tatasusila..

adakah mereka2 ini tak kesah kalau org tengok breast diorang yang tidak ditutup dengan sehelai benang pon? dulu mandi bogel tak kunci pintu..kali ni dia bukak baju tinggal kain je tanpa pakai bra (separuh pinggang ke atas bogel!!) dan TAK TUTUP PINTU.....bangang nyeeeeeeee..

kalau dulu hanya aku yg nampak die bogel di bilik air..kali ni adik ipar saya lelaki..pon nampak dan sangat nampak kerana depan matanya aksi ini terjadi..adik ipar saya stay kat umah semalam sebb takde kelas kat unikl..malam tu nak balik ke unikl so dia pon nak pi amik kain baju yg dah berlipat di atas kerusi lebih kurang sedepa dari pintu bilik bibik yang tak bertutup..

saya pulak kebetulan keluar dari dapur...sama bertemu dipintu bilik bibik yang terbuka luas sambil dia berbogel dari pinggang ke atas terjuntai2 (maaf bahasa kasar) menghadap ke pintu nak amik tuala di belakang pintu..

ya Allah..adik ipar saya pon mengucap panjang saya apatah lagi..

lepas tu takyah cakap la..

kalo ikut hati mati...tapi kalo nak tukar maid pon lagi bole bawak mati!!! dia dah janji takkan ulang lagi...dan saya cuba bertahan kerana jasanya selama ni.

10 comments:

Anonymous said...

Macam2 ler bibik tue..takut jer nanti lain lak jadi nya..mungkin dia tak sengaja atau sengaja.
Takut dia mengalami kegersangan jer..Bahaya tue.. dr amyza

dr_wahida said...

amyza,

kalo kegersangan ape ygaku leh buat..nasible..malas nak pikir pasal "takut" ni..life must go on..nak tukar org gaji is not a good idea..kalo ko dah pakai org gaji baru tau mcm mana kalau bole ko nak kekalkan org gaji yg bole buat kerja selama mungkin.

Skin said...

ishh bahaya tu.. bilik dia kat mana? atas ke bawah? saya tahu mmg susah nak tegur maid yg berumur, saya dulu pun ada juga problem tu.. nk ckp, takut they'll take it out on our kids.. tgklah lps ni mcm mana..

Anonymous said...

hmm kak wahida.... e2lah dah lumrah dia org...senario yg sama di bandung..... dia org mmg x kisah...e2lakan kadang2 pelik....mcm2la.... herankan dalam masyarakat yg dah bertamadun ni masih jugak ada sekelompok yg mcm ala2 kanibal pulak setakat bercawat je huhu..... is rasa akak train la dia benda dah habit dah kebiasaan.... kalau dah budaya mcm2 nak buat mcmana... pada kita satu kepelikan tapi pada depa... biasa je pandang lah lihatla apa yg saya ada :P .... sedara is pun ada mengalami senario yg sama.... puas jugak la train... apa2 pun hati2 la kak wahida ... is...

dr_wahida said...

Is,
betuila is cakap tu..
bagi diorang takde pape..
sebb lepas incident tu..
die muke selambe je..takde la malu sampai taknak jumpe org..
kakak akak cakap,
yg lelaki pon same,
dok mencangkung pakai kain pelikat tapi tak pakai seluar kecik..
tayang kat org selamba badak je.

suhana said...

uishh..horror tol la org gaji ko nih..komen2 kt ats pon sgt mnyeramkan..tak logik tol la dia org nih..x pikir malu ke..lagi 1, bkn muslim jgk ke dia org..memang heran la..

dr_wahida said...

sakinah,
bilik die kat bwh..takpe..harap2 lepas ni takde pape dah.

suN,
diorang ni macam zaman emlayu dulu2..ko ingat tak kalo cerita melayu dulu2 kan semua pakat berkemban je..mcm tu la diornag ni..dah macam org2 tua tak reti nak pakai baju org mandi tak tutup pintu or selamba badak bukak baju depan org..memang islam..solat.ngaji..tapi babtu diorang tak kesah sangat. kalo tak cm mana diorang leh duduk rumah konsi kat msia ni..kan ade yg dok satu rumah laki bini ramai2..entah2 share2..hanya allah yg tau.

de_kerinchi said...

salam dr,

Maaf menyampuk, kebetulan saya dan isteri baru mengalami kes macam ni....tapi cerita dia lain sikit...

kisahnya saya dan isteri pergi melihat satu rumah untuk dibeli...so sampai sahaja dirumah yang dituju, agen dan kami pun masuk ke rumah yang masih dihuni penyewa indonesia...alangkah terkejut kami melihat seorang wanita muda berulangalik tanpa berbaju dan hanya berseluar jeans....sedangkan di dalam rumah tersebut terdapat tiga lagi penyewa lelaki... agaknya memang budaya mereka begitu kot...

Unit Multimedia said...

jangan dok aMAL TAU

Anonymous said...

kalo lelaki x kuat iman, mau tewas dengan bibik tu...